Sunday 24 June 2012

Express Rail Link (ERL)..

Sebab apa aku berminat nak cerita pasal ERL nih..hahahaha :)) Kisahnya malam semalam, aku balik kampung naik bus. Turon kat TBS "Terminal Bersepadu Selatan" Nak dijadikankan Cerita.. Nie First Time aku naek ERL Sendiri.. 

 Nih la ERL tuh.. High Speed Rail gak kot..

Mula2 carik konter nk beli tiket dah sesat dah.. mmg nmpk sgt la first time nya kan..pastuh dah jmpa konter tiket perasaan sgt gembira masa tuh.. Mcm dapat makan Mcd Double Quarter Ponder..hahaha.. Sampai je kat dia punya Platform kene tggu lagi 23 min. Destinasi aku Putrajaya Sentral.

Nampaknya mcm ERL baru jerk terlepas, Aku lambat beberapa saat beli tiket.. Tgu pya tunggu berlalu la 23 minit tuh dengan aku mengisi dengan bermain game kat HP aku.. Pastuh naik la.. dengan yakin n perasaan yang bergitu gembira.. Mcm jakon la.. aku dok senyum2 sorg2.. pastuh dok tgok2 permandangan luar..

Tak pasal2 bila dah sampai kat PJ Sentral tuh boleh plak aku mengelamun..wat bodo jerk.. Tak tron dari ERL.. Sbb Seronok sgt dok dlm ERL kot.. hahahaha.. So terlepas la aku ke Salak Tinggi.. Pastuh aku dengan gelabah ade tya la kat sorang awek nih, dia ckp PJ Sentral dah lepas. Skrg nih kat Salak Tinggi.. Pastuh Awek tuh boleh gelak2 kan.. hahahha.. Tak pasal2 aku yang macho nih pon malu2 kucing la.. 

Pastuh aku wat slumber ikot awek tuh keluar, awek tuh dok usha2 sbb aku follow belakang dia. then aku tya guard yang kat sana.. Guard tuh dengan baik hati pon tunjukkan aku arah mana yg aku kne pegi untuk kembali ke PJ Sentral. Nampak sgt kan First Time nye.. Lpas nih aku dah master la nek ERL.. Kompom tak terlepas lagi.. kalau terlepas tuh maybe nk tgok pemandangan dari dlm ERL kot..huhuhu..

Kesian gak kat mbr aku yang dah tggu lama kat PJ sentral tuh. Nasib baik orangnya baik dan penyabar.. kalau tak kompom kne maki2 aku nih.. takpe lps nih aku belajar la dari kesilapan, orang kata pengalaman tuh mendewasakan kita. So sememangnya aku dah dewasa la nih.. Dah naik ERL sendiri..hahahha :))

No comments:

Post a Comment