Wednesday 20 June 2012

Aku & Kerja___

Ya Allah ikhlaskanlah hati ini dalam melaksanakan & melakukan tugas dan amal saya setiap hari...semoga saya dpt membantu ramai org setiap hari..
 
 Aku dan kerja.. hari2 kerja.. Standard la kan.. Kita hidup kat dunia nih kena la kerja.. Untuk pendapatan.. kira skrg nih dah ada kewajiban sendiri la.. kalau tak kerja mana nk dapat duet ye dak.. Bukan macam masa study dulu.. Duet abes jerk call Bank kat Kampung.. Setiap kali call mesti dyorg (Mak & Abah) yang kat Kampung dah taw.. Soklan pertama yang ditanya mesti call sebab dah abes duetkan..huhu.. Nak RM$$$ berapa??

 Tapi tuh dulu2 la masa study. Skrg nih dah ubah kot. kalau call dyorg tak tanya Nak Brapa dah.. Dyorg pon dah paham anak dia nih dah kerja.. Dah ade pendapatan sendirik..So  kerja nih dah jadik kewajiban la bagi aku. 

Buat masa nih aku kerja kat tempat aku mencari sesuap nasik nih dah masok hampir 1 Tahun 2 bulan.. Agak kejap masa berlalu..diam tak diam dah setahun kat sini. Dah dekat setahun la aku bergraduasi dari study nih.. Ya ALLAH.. Pantasnya masa berlalu.. Rasa macam baru sebulan 2 jerk abes study.. Disebabkan jawatan kerja yang  aku sandang kat sini masih samar2.. Aku juga Sedang berusaha mencarik kerja yg lebih secure la kata orang untuk masa depan.

Tapi sambil2 carik kerja lain sama, aku tetap memberikan full commitment la kat kerja aku nih. Sekurang2nya aku punya tenaga yang aku kerahkan ade meninggalkan kesan kat sini satu hari nanti.. Walaupon tak banyak mana, sikit2 pon jadiklah.. Ade jugak sumbangan yang aku tinggalkan nnti.. Tapi ade ke? huhuhu.. tuh tak tw la..tanya la kat bos aku nnti.

 Nih la gamba tempat aku kat Opis...
Belum 5s lagi neh..gamba terbaru akan upload coming soon..

2 comments: